A nivell europeu, del 15 al 31 de maig se celebra la Setmana Internacional dels Mercats, una iniciativa que va començar amb èxit el 2012 al Regne Unit amb el lema «Estima el teu mercat», amb la participació de més de 700 mercats i l’organització de 4.000 activitats l’any passat. L’eix de la campanya és la celebració de la cultura de mercat a través de la realització de tota mena d’esdeveniments durant aquest dies amb l’objectiu de destacar la importància dels mercats per a la comunitat en tots els sentits: econòmic, social, sostenible i urbà.
#estimaelteumercat #LYLM2014
Per aquest motiu, els missatges a la xarxa s’acompanyen de les etiquetes #LYLM2014 –”Love your local market 2014″, eslògan de la campanya a nivell europeu– i #estimaelteumercat –la versió catalana.
Reus s’ha afegit a la iniciativa de la mà dels Mercats de Barcelona amb les activitats previstes aquest mes de maig i s’identifica plenament amb l’objectiu de la campanya. En paraules de la regidora de Promoció Econòmica, Alícia Alegret, «aquesta adhesió va en la línia de la tasca feta des de la Regidoria des del principi del mandat, en què hem posicionat els Mercats de Reus en un lloc clau com a element de dinamització econòmica; la campanya encetada a nivell europeu concorda plenament amb la línia d’acció d’activitats que es duen a terme tant al Mercat Central com al Mercat del Carrilet».