L’Ajuntament de Reus, a través del Consell Assessor del Mercat Central i en el marc de la transformació comercial del mercat, ha aprovat aquest dimecres 29 de gener modificar l’horari de venda al públic i obrir tot el dia a partir de l’1 d’octubre. Aquesta mesura ha d’impulsar l’arribada de nous clients i una modernització de les parades, afavorint la implantació de noves activit ats i oferint la possibilitat de consumir al mateix mercat els productes frescos.
El nou horari serà de 14 hores més a la setmana que l’actual: al matí es retrassa l’obertura de les 8 o les 7:30 h a les 9 del matí i s’aposta per l’horari continuat de dimarts a divendres des de les 9 del matí a les 20 h, amb migdies inclosos. Els dilluns i els dissabtes, l’horari serà només fins al migdia. A continuació, el nou horari detallat:
- dilluns de 9:00 a 14:00 h
- dimarts a divendres de 9:00 a 20:00 h
- dissabte de 8:00 a 15:00 h
L’horari actual és de dilluns a dijous 8:00 h a 14:00 h, els divendres de 7:30 h a 14:30 h i de 17:00 h a 20.30 h, i els dissabte de 7:30 h a 15:00 h.
Carles Prats, regidor d’Empresa i Ocupació, i responsable dels mercats municipals, considera: «Ara és el moment de fer un pas endavant, i cal adoptar decisions perquè el mercat tingui futur, sobretot amb el tema dels horaris, la modificació és necessària per buscar nous públics i adaptar més els mercats als hàbits de compra dels clients potencials.»
El mateix consell ha aprovat el calendari d’implantació del nou horari de venda al públic del Mercat Central a partir de l’1 d’octubre de 2020, amb temps suficient perquè les parades s’adaptin i facin, si és necessari, obres de reforma i d’ampliació de les parades.
El Ple de l’Ajuntament va aprovar el 20 de desembre la constitució del Consell Assessor de Mercats de Reus, que pot funcionar en ple o de manera sectorial per cada mercat, segons el que preveu l’article 16 del Reglament de mercats municipals. El consell sectorial del Mercat Central és el que s’ha reunit aquesta setmana.
Campanya de comercialització
En els pròxims dies, el regidor d’Empresa i Ocupació, Carles Prats, proposarà al consell d’administració de Reus Mobilitat i Serveis donar un impuls per la comercialització dels espais disponibles al Mercat Central, amb la convocatòria d’un concurs públic. A més, algunes de les parades actuals ja han manifestat la seva voluntat per ampliar i reformar-se i adaptar el seu producte per oferir algun tipus de degustació in situ.
En els pròxims dies, el regidor d’Empresa i Ocupació, Carles Prats, proposarà al consell d’administració de Reus Mobilitat i Serveis donar un impuls per la comercialització dels espais disponibles al Mercat Central, amb la convocatòria d’un concurs públic. A més, algunes de les parades actuals ja han manifestat la seva voluntat per ampliar i reformar-se i adaptar el seu producte per oferir algun tipus de degustació in situ.
En paraules de Carles Prats: «Amb el nou horari plantejat, volem iniciar una campanya de comercialització per omplir els espais disponibles, afavorir la incorporació de noves activitats i millorar l’oferta del mercat.»
L’Ajuntament de Reus, a través de l’empresa municipal Reus Mobilitat i Serveis, va encarregar a l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona un estudi comercial dels Mercats de Reus amb l’objectiu d’adaptar els mercats al segle XXI. En el cas del Mercat Central, l’estudi de març de 2017 s’encarrega poc temps després dels 25 anys de la reobertura i la gran transformació que va suposar la construcció de l’aparcament de les Oques i la reforma profunda de tot l’edifici i de la superfície destinada a la venda al públic. Les concessions vigents al Mercat Central no acaben fins al 2041.
L’estudi apuntava la necessitat de reduir el número total de parades, ampliant i reformant les existents, fent que siguin més transparents i estiguin preparades per a la consumició; amb elements de permeabilitat i sense zones fredes ni parades buides.
Més recentment, l’estudi per identificar les barreres a la compra en el Mercat Central, realitzat per CERES el setembre de 2019, apunta diversos aspectes per incentivar la compra relacionats amb la millora de l’horari d’obertura i la incorporació del servei de consumició i restauració com promoure i facilitar l’adaptació i ampliació de les parades actuals per tal de poder obrir més hores i prestar nous serveis a les mateixes parades, així com reduir espais buits i zones fosques.