15 parades dels Mercats de Reus ja venen els seus productes a través de la plataforma d’Ulabox. Culmina així la prova pilot iniciada a mitjans de març: durant aquest temps, s’han facturat gairebé 50.000 euros –amb una despesa mitjana per tiquet que s’acosta als 100 euros– i s’han fet més de 500 comandes, i cada comanda porta productes de diferents parades, amb una mitjana de 3 parades per comanda.
A través de l’aplicació mòbil d’Ulabox o de la pàgina web, els clients poden accedir a l’apartat dels Mercats de Reus, on fins a 15 parades del Mercat Central i el Mercat del Carrilet ofereixen els productes frescos que també venen a la parada. Hi són representades parades de tots els sectors per recrear l’experiència de la compra al mercat des de casa: fruita i verdura, peix i marisc, pesca salada i llegums, carnisseria, xarcuteria i cansaladeria, menuts, pollastreria, menjar precuinat i elaborats, etc.
Prova pilot exitosa
Des de l’inici de les primeres proves, el número de clients ha estat de 150 i la meitat dels que ho han provat, repeteixen. A més d’aquesta bona dada, un 10% dels clients han superat els 1.000 euros de despesa amb compres online als Mercats de Reus durant aquest període, una dada significativa tenint en compte que s’ha fet sense difusió, durant el confinament i a l’estiu, quan aquest tipus de venda disminueix.
Durant el confinament, tant les parades dels Mercats de Reus com Ulabox van fer un esforç per garantir el servei, tot i que feia poc més d’una setmana que s’havien iniciat les proves. Al juliol es va reforçar la prova pilot amb més parades i un radi de repartiment molt més ampli.
A nivell geogràfic, durant la prova, prop d’un 80% de la venda s’ha concentrat a Reus –aproximadament repartit al 50% entre el centre i els barris–, i el 20% restant a poblacions properes com Castellvell del Camp, Almoster o Montbrió del Camp, entre d’altres.
Com al mercat però des de casa: 15 parades de tots els sectors
Ara hi ha una parada del Mercat del Carrilet, Fruitacasa, i la resta són del Mercat Central: Xarcuteria K l’Anto, Polleria La Cantonada 108, Casa Borrull, Carnisseria Mestre Vilella, Carnisseria Antònia, Polleria Rosa Riba, Xarcuteria Àlex, Carnisseria Tremosa, Peixos Toni Ortiz, Daniel Salinas, Pesca Salada Vidal, Carnisseria Bigorra, Casa Pladevall i Fruites Martí Gisbert.
La resta de parades es poden incorporar a la plataforma en el moment que vulguin.
Reus, però també Tarragona, Cambrils, Valls o Torredembarra
Un dels reptes a partir d’ara passa per captar nous clients més enllà de Reus. L’àrea de repartiment permet rebre els productes frescos dels Mercats de Reus a bona part del Camp de Tarragona, amb lliurament a les ciutats de Reus i Tarragona i a diverses poblacions del Baix Camp, l’Alt Camp i el Tarragonès:
- Lliurament diari: Reus, Tarragona, Almoster, Cambrils, Castellvell, La Canonja, La Selva del Camp, Montbrió del Camp, Riudoms, Salou i Vila-seca.
- Lliurament un o dos dies a la setmana: L’Aleixar, Les Borges del Camp, Maspujols, Mont-roig del Camp, Vandellós i l’Hospitalet de l’Infant, Vilaplana, Vinyols i els Arcs, Valls, Alcover, Torredembarra, Perafort, El Morell i La Pobla de Mafumet.
El regidor d’Empresa i Ocupació, Carles Prats, afirma: “Quan vam anunciar l’acord teníem clar que era una garantia d’èxit, perquè coneixíem el model que ja funciona a Barcelona i durant aquest temps de prova l’hem adaptat a Reus i al Camp de Tarragona. Tenim clar que res pot substituir l’experiència de la compra presencial, sobretot en el cas dels mercats, però aquest acord entre Ulabox i els paradistes dels Mercats de Reus confirma que també és possible vendre online i fer-ho amb un bon servei a domicili de producte fresc, de qualitat i de proximitat.»
Segons David Campoy, soci i director comercial d’Ulabox: «Reus és el primer projecte amb Mercats Municipals que engeguem fora de l’àrea metropolitana de Barcelona i estem especialment contents de la implicació de totes les parts, així com del suport dels paradistes durant la prova pilot i la bona resposta per part dels clients. La prova pilot ha funcionat correctament a nivell operatiu i per al client, aconseguint una facturació propera als 50.000 euros. També són destacables les xifres de la despesa mitjana per client i la capacitat de retenció, que ens confirmen que el model és atractiu.» Campoy afegeix que ara es treballarà per consolidar i expandir l’abast geogràgic de la proposta.
Comandes de 100 euros
La compra als Mercats de Reus està activa a través de l’app i la web d’Ulabox (https://www.ulabox.com/mercat-reus) La plataforma permet comprar els productes que el client estimi oportú de cada parada participant, amb una comanda mínima conjunta de 25 euros.
Des de l’inici de les proves amb els primers clients al mes de març, l’import mitjà del tiquet de compra és de gairebé 100 euros per comanda i client, un import que demostra la bona acceptació de la proposta comercial, facilitant l’accés a la qualitat i servei dels Mercats de Reus fins i tot quan no és possible o fàcil anar-hi físicament. Un 10% dels clients ha superat els 1.000 euros de despesa acumulada i, fins i tot, algun client ha arribat a una despesa mitjana mensual de 250 euros.
Primera comanda sense despeses d’enviament
Per als nous clients continua la promoció vigent durant la prova pilot de la primera comanda amb despeses d’enviament gratuïtes. Només cal afegir el cupó de descompte FLASHREUS i es descompta directament. Les comandes de més de 79 euros no paguen despeses d’enviament. Per a la resta, sense el cupó de descompte, l’import és de 4,50 euros.